Florianopolis en Curitiba! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Florianopolis en Curitiba! - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Florianopolis en Curitiba!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

27 Oktober 2016 | Brazilië, Curitiba

Het is weer tijd voor een update van onze reis. Zoals in het vorige verhaal verteld zijn we na Paraty naar Florianopolis (Floripa) gereisd. Weer eens naar een grotere stad, waar wat meer leven is. Dit viel achteraf best tegen, buiten het hoogseizoen is het blijkbaar wel rustig hier. Ook in ons hotel, wat verder gewoon een heel goed hotel was, waren we zo'n beetje de enige gasten.

Toch hebben we er maar wat moois van gemaakt hier. Nadat we heel vroeg aan waren gekomen en onze kamer gereed hadden gemaakt zijn we een deel van de stad gaan verkennen en even naar het strand gegaan, al weerhield het weer ons ervan om een duik in het water te nemen. Het was namelijk de hele dag bewolkt en regenachtig.

Gelukkig was dit de dag erna een stuk beter en konden we wel van het strand genieten. We zijn naar één van de mooiere stranden van Floripa gegaan, Praia Mole. Hier hebben we de hele dag doorgebracht en was ook meteen de laatste stranddag voor een tijdje.

Bij terugkomst in het hostel hebben we ons klaargemaakt om gezellig wat te eten en een drankje te doen. Dichtbij ons hostel zat een foodtruck parkinglot, een gezellig pleintje met verschillende foodtrucks. Hier hebben we gezellig wat gegeten en daarna zijn we naar een pub genaamd Black Swan geweest.

De vrijdag erna was het weer weer een stuk minder, waarop we met een groepje hadden besloten om een hike te doen naar een afgelegen plaatsje, Costa da Lagoa, en een waterval daar in de buurt. Na deze wandeling zijn we in de avond wederom bij de foodtrucks wat gaan eten en zijn we gaan stappen in een club genaamd Malam.

Op onze laatste dag in Floripa hebben we het rustig aan gedaan. We zijn naar een shopping mall gegaan, om wat langere kleding te kopen, aangezien het steeds kouder wordt nu we steeds zuidelijker gaan. Daarna hebben we nog een bbq gehad in ons hostel om vervolgens op tijd naar bed te gaan.

Dit omdat we de volgende ochtend weer vroeg op moesten staan. Er stond weer een busrit op de planning naar Curitiba.

Na de busrit en ons gevestigd te hebben in het nieuwe hostel zijn we in de avond naar een voetbalwedstrijd gegaan. Curitiba vs. Fluminense. Leuk om een keer de sfeer mee te maken in zo'n Braziliaanse stadion. De fans staan 90 minuten lang te springen en muziek te maken. En dachten we eindelijk van Kazim af te zijn bij Feyenoord, komen we hem hier weer tegen! Na een hele slechte eerste helft staat het 0-1 voor Fluminense en een rode kaart voor Curitiba, kwamen ze in de tweede helft toch nog terug. Eindstand 1-1.

De volgende dag wilden we wat van de stad verkennen via een hop-on hop-off bus. Deze bleken alleen niet te rijden op de maandag. Dus zijn we door de stad gaan lopen op zoek naar iets om te doen. Helaas schijnt alleen bijna alles dicht te zijn op de maandag, weggegooide dag dus.

Op dinsdag hebben we de bekende treinrit gedaan tussen Curitiba en Morretes. Waar het uitzicht normaal heel mooi schijnt te zijn, reden wij door de wolken heen en zagen we bijna niks. Het geluk was niet aan onze zijde.

Onze laatste dag hebben we ons opgesplitst. Waar Mike, Rody en Bas zijn gaan hardlopen, zijn Tim en ik naar het Oscar Niemeijer museum gegaan. Was allemaal niet heel interessant, maar zo hadden we wel iets te doen. Vervolgens zijn we voetbal gaan kijken en hebben we spullen gepakt.

Al met al viel Curitiba behoorlijk tegen. Laten we hopen dat de volgende plaats leuker is. Next stop: Foz do Iguaçu!!

• 27 Oktober 2016 - 20:11

Gerry:

Even een dipje, maar die komen jullie wel weer gauw te boven. Op naar de (op de foto's schitterende) watervallen.
    Dikke kus!

• 27 Oktober 2016 - 21:09

Gerry:

Rik, het verhaal staat nog niet op faceboek!

• 27 Oktober 2016 - 22:31

Marcel :

Gasten.. Iguazu moet het zeker allemaal goed maken. Zo mooi daar.
    Braziliaanse kant is mooi voor het uitzicht.. De Argentijnse kant is gaaf oa voor de jungle en de boardwalks.
    Have fun daar!

• 28 Oktober 2016 - 09:44

Kitty:

Jammer, maar als je alles van tevoren weet... Ben benieuwd hoe het in Iguazu is, wordt vast een hoogtepunten!

• 28 Oktober 2016 - 21:32

Anneke: