Final destination: Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Rik Smits - WaarBenJij.nu Final destination: Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Final destination: Cartagena

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

18 Februari 2017 | Colombia, Cartagena

Aan al het moois komt een einde, zo ook voor mij. Laatste plaats van deze vakantie wordt Cartagena. Dit is een stad aan de Caribische zee. Nog even genieten dus.

Bij aankomst hebben we niet zo heel veel gedaan, we zijn door het oude stadscentrum gaan wandelen en hebben tickets geregeld voor de eerste activiteit die we meteen op de maandag wilden doen.

De eerste activiteit was namelijk een uitje naar Playa Blanca. Dit is een strand op ongeveer 1,5 uur rijden van Cartagena. En niet zomaar een strand, echt zo'n strand die je alleen op plaatjes ziet. Wit zand, helder blauw water en van die leuke hutjes waar je in kunt slapen. Wij hadden dan dus ook besloten om dit te doen en pas op dinsdag weer naar huis te gaan. Niks is beter dan een frisse duik in de zee direct nadat je wakker bent geworden.

Het was echt heerlijk om nog even op zo'n strand te zijn geweest, eigenlijk zonde dat we er niet langer waren gebleven. Gelukkig gaan er voor Mike en Rody nog vele volgen.

De dinsdagavond hadden we daarna nog afgesloten met een lekkere maaltijd in een goed restaurant, althans dat dachten we. Tot we ineens alle drie ziek werden van het eten, dus kan geen toeval zijn. Restaurant Wippy, de grootste afrader van deze vakantie.

Omdat we ons op woensdag nog niet helemaal fit voelden hebben we het rustig aan gedaan. We hebben eigenlijk alleen een bezoekje gebracht aan Castillo San Felipe de Barajas. Dit is het grootste kasteel, gemaakt door de Spanjaarden, van Colombia. En vanuit dit kasteel had je ook een mooi zicht op de skyline van Cartagena. In de avond zijn we na een gezellig hapje en drankje een beetje bijtijds gaan slapen.

De donderdag hebben we doorgebracht op playa Tierra Bomba. Dit is een strand wat alleen te bereiken is per boot en even buiten de stad zelf ligt. Wij hadden vernomen dat het een mooi strand zou zijn en dat was zeker waar. Wat het nog beter maakte was dat het ons eigen privé strand was. We waren namelijk de enige op het hele strand, echt genieten dus.

Bij terugkomst was het toch echt het moment om mijn spullen definitief te gaan pakken en uit te zoeken wat ik niet meer meeneem terug naar Nederland. Vervolgens zijn we nog een hapje gaan eten en ben ik naar bed gegaan, wil toch fit in het vliegtuig zitten.

Voor mij zit het er helaas op nu. Zoveel mooie dingen gezien en meegemaakt. En nog steeds tijd tekort gekomen om echt alles te zien. Goede reden dus om terug te komen.

Vanaf nu zal Rody de verhalen op zich nemen, aangezien zij nog lang niet klaar zijn met hun reis! Veel plezier mannen! Ik heb de hele rit van jullie gezelschap genoten en ben blij om deze ervaringen met jullie gedeeld te hebben. Geniet er nog even van!!

Hasta Luego!!

• 18 Februari 2017 - 13:20

Gerry:

Lieve Rik,
    Wat een mooie ervaring voor jou! Wat zal het weer een aanpassing van je vragen om terug te keren naar het gewone leven. Rody en Mike jullie nog veel plezier verder. Ik hoop het vervolg van jullie reis te lezen via Rody!
    Kuzzzz Gerry