Bogota en Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Rik Smits - WaarBenJij.nu Bogota en Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Bogota en Medellin

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

18 Februari 2017 | Colombia, Medellín

Viva Colombia, viva Bogota. Eindelijk aangekomen in de hoofdstad van het land. Wat meteen opvalt is dat het vrij fris is hier en dat het allemaal heel modern is. Daarbij zijn de mensen hier ook heel ontspannen en vriendelijk. Aangezien het bij aankomst al avond was, hebben we gezocht naar een tentje om wat te eten en daarna op tijd naar bed gegaan.

Op onze eerste volle dag in Bogota zijn we naar Zipaquirá gegaan. Dit is een plaatsje aan de rand van de stad waar zich in de zoutmijnen een kathedraal bevind, de Cathedral de Sal. Heel indrukwekkend om te zien wat de mijnwerkers kunnen maken in de mijnen. Daarna zijn we nog op één van de pleintjes van het plaatsje een drankje gaan doen, om vervolgens terug te gaan naar Bogota zelf.

Op de zaterdag hebben we de stad Bogota zelf verkend, waarbij we eerst naar het oude stadscentrum gegaan zijn en wat pleintjes verkend te hebben zijn we naar de trost van Bogota gegaan. De Cerro Monserrate. Dit is een berg aan de oostkant van de stad, met een uitzicht over de gehele stad en omgeving! En ik moet zeggen het is prachtig, zeker bij zonsondergang.

Na een hapje gegeten te hebben zijn we weer gezellig gaan stappen in club calanderia. Een hele leuke club, waar de drankjes en dansjes weer flink uit de kast kwamen.

Zondag, wederom een reisdag, na een paar dagen Bogota was het tijd voor een nieuwe plaats. Medellin it is voor een weekje. Medellin, beter bekend als de stad van Pablo Escobar, maar het heeft zo veel meer dan dat.

Om dit te achterhalen zijn we op de maandag weer eens een free city tour gaan doen. Ondanks dat deze vier uur duurde, was het wel by far de beste city tour die we gehad hebben. De gids bracht ons langs verschillende pleinen en kerken en vertelde daarbij veel over de stad Medellin zelf. Na deze tour zijn we geëindigd in een leuk oud barretje, waar we net de groep nog een aantal drankjes hebben gedaan.

Op dinsdag stond alweer de tweede trip op de planning. Deze keer naar het plaatsje Guatapé. Dit is een heel kleurrijk dorpje in een met meren omringde omgeving. Waarbij we eerst een rotsformatie (in een verder vlakke omgeving) hebben beklommen, genaamd Piedra del Peñol. 700 traptredes lopen, maar Het uitzicht vanaf daarboven op de stad en de omgeving is prachtig. Vervolgens zijn we naar Guatape zelf gegaan. Een mooi, maar klein, dorpje met echt heel veel kleur. Na door deze plaats heen te zijn gewandeld, zijn we weer terug gegaan naar Medellin.

De avond zijn we begonnen in het cafe van ons Hostel. Rody zou ten slotte om 12 uur jarig zijn en dat moest natuurlijk gevierd worden. Daarom zijn we deze avond ook voor het eerst het nachtleven van Medellin gaan verkennen. Het was niet heel druk en het ging vrij op tijd dicht, maar toch was het een hele goede avond.

Op rody's verjaardag stond in de ochtend een Pablo Escobar tour op het programma. Deze begon bij het graf, waar we iets over uitgelegd kregen. Vervolgens zijn we naar de Dallas Buildings gegaan, dit is eigenlijk de Office geweest, vanuit waar alles geregeld en gepland werd. De tour eindigde bij het huis museum van de Escobars. Hier hebben we ook de broer van Pablo, Roberto Escobar, ontmoet. Verder was de tour niet heel boeiend.

Terug in het hostel, hoorden we iets over een voetbalwedstrijd waar we naartoe zouden kunnen gaan. Dit leek ons wel wat en hebben besloten om dit te gaan bezoeken. Waar we eerst een aantal biertjes hebben gedaan om in de stemming te komen, werd het al snel tijd om naar het stadion te gaan. De wedstrijd was een wedstrijd tussen Independiente Medellin en Envigado. De sfeer was weer, zoals we bij elke wedstrijd gehad hebben, weer geweldig. En nog mooier, deze keer was het nog een behoorlijk niveau ook. De nummer 10 van Independiente is wel wat voor Feyenoord. Uiteindelijk was de wedstrijd 2-1 voor het thuiskwam geworden en kon iedereen weer tevreden naar huis.

De donderdag hebben we het rustig aan gedaan, zo zijn we even naar een shopping mall gegaan om Rody's verjaardagscadeau te kopen en om alle kapotte kleding te vervangen. En in de avond zijn we wederom gaan stappen.

Vrijdag hadden we besloten om met de kabellift naar één van de omliggende bergen te gaan. Althans naar een park op deze bergen. In eerste instantie gingen we omdat we dachten dat er een mooi uitzicht zou zijn over de stad, dat viel alles tegen. Al was het park wel mooi en hebben we er lekker gewandeld. Na een aantal uur hier te hebben doorgebracht zijn we terug gegaan naar ons hostel, om ons voor te bereiden op wederom een avond op stap.

Zaterdag, wederom een rustig dagje, na het uitgaan hebben we eindelijk eens goed uitgeslapen in ons nieuwe hostel (omdat we langer in Medellin wilden blijven en ons hostel was al volgeboekt moesten we verhuizen) en hebben we overdag weinig meer gedaan dan een wandeling maken door de wijk.

Aangezien het onze laatste avond was in Medellin en de Lads (Kieran en Matt) in de stad waren hadden we met hun afgesproken voor een oude vertrouwde Lads night out. Ik kan wel zeggen het was erg gezellig en het is ook erg laat geworden.

Na een week vertoefd te hebben in Medellin was het de hoogste tijd om te gaan. Volgende bestemming Cartagena. Hierover meer in het volgende verhaal.

Hasta Luego!!

• 18 Februari 2017 - 13:15

Gerry:

Hoi Rik,
    Ook ik hou vol om op elk verhaal te reageren. Je neemt ons weer leuk mee op reis hoor
    Kuzzzzz Ger