Puerto Madryn & Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Puerto Madryn & Bariloche - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Puerto Madryn & Bariloche

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

24 November 2016 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Tweede plaats in Argentinië die we hebben bezocht is Puerto Madryn. Dit is een klein stadje dat aan de kust ligt in het noorden van de provincie Patagonië.

In vergelijking tot onze vorige plaats is het een hele rustige stad, waar ook zowaar nog aan siësta gedaan wordt. Ook ons hostel is totaal verschillend. Heel huiselijk en er werd zelfs een ontbijtje voor ons gemaakt. En we kregen ook nog eens een upgrade naar een privé kamer voor ons drietjes, helemaal niet verkeerd.

Op de eerste middag zijn we de stad zelf gaan verkennen. We hebben gezellig over de boulevard gewandeld en zijn vervolgens de pier op gegaan. Hier zijn we de eerste zeeleeuwen tegen gekomen, gaaf! Vervolgens zijn we terug naar het hostel gegaan en hebben we een rustig avondje gehad.

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan, dit omdat we naar een national park wilden gaan, genaamd Península Valdez. Om dit park te verkennen hadden we een auto gehuurd, wat nog niet zo makkelijk ging. Aangezien de auto bij ons hostel afgeleverd zou worden om 8 uur, maar deze er om 9 uur nog niet stond. Toen hebben we zelf maar wat geregeld bij een andere car rental en konden we toch nog snel op stap.

Eerste tussenstop in dit national park was een plaatsje genaamd Puerto Piramides. Hier zijn we gestopt om een boottocht te maken en op zoek te gaan naar walvissen. Na eerst een groep pinguïns en zeeleeuwen tegen te zijn gekomen, gingen we vervolgens op zoek naar walvissen. Na een wat stroef begin, waar we er een paar net waren mis gelopen, was het uiteindelijk wel raak. Twee enorme walvissen die naast onze boot zwommen. Wat zijn die beesten indrukwekkend groot. Op de terugweg hadden we nog meer geluk, we zagen een aantal walvissen uit het water springen, wat een mooi beeld was dat.

Vervolgens zijn we met de auto verder gegaan richting Punta Cantor. Onderweg hier naartoe hebben we twee tussenstops gehouden, waarbij we bij de eerste tussenstop een uitzicht hadden over een pinguïn kolonie. Bij het tweede uitzichtpunten zagen we iets wat veel meer bijzonder was. Tussen de zeeleeuwen zagen we ineens een orka zwemmen, zo gaaf. We hadden wel gehoord dat deze in de omgeving aanwezig waren, maar dusdanig zeldzaam dat we deze waarschijnlijk niet zouden zien. Het geluk was dus echt aan onze zijde. Vervolgens zijn we via Punta Delgada, waar niet veel te beleven was, weer richting ons hostel gereden.

De dag hierop volgend was qua weer de beste dag. Daarom hadden we besloten om een mountainbike te huren. Met de mountainbike hebben we een route langs de kust gefietst. Langs deze route waren een aantal uitkijkpunten waar we waren gestopt. Eindpunt was Punta Loma, waar we weer een kolonie zeeleeuwen tegen kwamen. In totaal zeker 30 kilometer gefiets, toch niet heel verkeerd al zeg ik het zelf.

Laatste dag in Puerto Madryn was echt een chilldag. Behalve ons voorbereiden op onze nieuwe bestemming hebben we heel weinig gedaan. Er staat voor ons immers weer een busrit van 14 uur op het programma. Op naar Bariloche, een plaatsje in het noord-westen van Patagonië.

De busrit naar Bariloche was alleen al de moeite om hier naartoe te komen. Een lange weg door een dal met zowel links als rechts bergen met besneeuwde bergtoppen, prachtig. Ook al zullen we de komende weken nog meer van zulke uitzichten hebben, waren we allen toch onder de indruk.

Aangekomen in Bariloche zelf, doet het ons meteen aan de Alpen denken, overal van die houten huisjes en op elke hoek van de straat zijn er meerdere winkels waar je chocola kunt kopen.

Onze eerste dag hier deden we rustig aan, deze bestond vooral uit een wandeling door de stad en een stukje langs het meer. Daarnaast hebben we wat research gedaan over wat we de komende dag en periode gaan doen.

Dag 2, dit was onze meest actieve dag in Bariloche. Omdat we toch wat van de omgeving wilde zien, was ons aangeraden om de Cerro López te beklimmen. Dit is een berg met een top op 2076 meter hoogte.

Het was een vrij pittige hike, aangezien er in een afstand van 5 kilometer, 1,2 kilometer geklommen moest worden. Maar het was alle moeite wel waard!! Na de eerste sneeuw in onze handen gevoeld te hebben, en Rody die in zijn blote bast een sneeuwengel heeft gemaakt, was er het uitzicht op de top. Prachtig! Om je heen verschillende besneeuwde toppen en in het dal een aantal verschillende meren.

Na van de berg af gerend te zijn en weer veilig te zijn aangekomen in het hostel hadden we de knoop doorgehakt. We gaan een auto huren voor de komende twee weken. Roadtrip over Ruta 40 richting het zuiden!!

Hierover meer in het volgende verslag.

Hasta Luego!!

• 24 November 2016 - 17:46

Gerry:

Wat een heerlijke reis. De foto's die jullie sturen en plaatsen op faceboek en de verhalen maken dat wij er ook een beetje bij zijn.
    Op naar de volgende belevenissen!
    Dikke kus!

• 24 November 2016 - 20:32

Kitty:

Eindelijk het verhaal bij de eerder gestuurde foto's!