Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Buenos Aires!!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

07 November 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Argentinië, het tweede land wat we tijdens deze reis zullen bezoeken. Na een busreis vanuit Foz do Iguacu zijn we aangekomen in de Hoofdstad, Buenos Aires.

Buenos Aires is tot zover de stad met de meest Europese uitstraling waar we geweest zijn. Groots, druk, een stuk georganiseerder dan de steden in Brazilië, maar het is er wel heel gemoedelijk en de mensen zijn heel vriendelijk.

Op de dag van aankomst in Buenos Aires zijn we overdag de omgeving rond het hostel gaan verkennen. We zijn op onszelf door de wijk Monserrat gelopen. Tijdens deze wandeling zijn we onder andere bij Plaza de Mayo, Casa Rosada, Puente de la Mujer, de Obelisco en de theatro Colon geweest! Het was een leuke wandeling om de omgeving rond het hostel te verkennen.

Op de tweede dag zijn we naar de wijk La Boca gegaan. Voornaamste reden van een bezoek aan deze wijk was het bekende stadion van Boca Juniors, La Bombonera. Hier hebben we voor het eerst in deze reis een stadiontour gedaan. Het is een mooi stadion die al indruk maakt als het leeg is, laat staan hoe het is tijdens een wedstrijd.

Daarnaast zijn we nog naar de buurt Caminito geweest! Dit is een hele leuke buurt met heel veel leuke, kleine en kleurige huisjes. Ook wordt er hier de tango gewoon op straat gedanst, natuurlijk heb ik het niet kunnen weerstaan en heb ik mezelf hier ook heel even aan gewaagd. Uiteindelijk hebben we deze dag afgesloten in een bar dicht bij het hostel, genaamd Antares Cerveceria.

De volgende dag zijn we de wijken Recoleta en Palermo gaan verkennen. In de ochtend zijn we naar de bekendste begraafplaats van Argentinië geweest, Cementerio la Recoleta. Dit is de begraafplaats waar onder andere Evita begraven ligt. Wel heel apart, sommige graven zijn nog groter dan de huizen hier en sommige zijn zo oud dat je bijna naar binnen kunt kijken. Vervolgens zijn we doorgelopen naar een park genaamd Plaza de las Naciones Unidad. Hier bevind zich ook één van de bekendere sculpturen van Buenos Aires, de Floralis Genérica. Ook zijn we nog naar het stadion van River Plate gegaan, helaas was een tour hier niet mogelijk omdat Guns and Roses hier concerten in hielden. De middag hebben we afgesloten met een lekker drankje op een gezellig pleintje in Palermo.

In de avond zijn we voor het eerst echt gaan stappen. De wijk Palermo schijnt the place to be te zijn voor een avondje uit, hier zijn we dan dus ook naartoe gegaan. Waar we gestart zijn op een pleintje genaamd Plazoleta Julio Cortázar, een pleintje met heel veel barretjes en restaurantjes, zijn we geëindigd in de club genaamd Kika. Hier zijn we tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

Op de vrijdag hebben we het iets rustiger aan gedaan, na rustig de dag begonnen te zijn, zijn we naar de wijk San Telmo geweest. Hier hebben we de Mercado de San Telmo en Plaza Dorrego bezocht.

In de avond zijn we uit eten geweest in het oudste café van Buenos Aires, Café Tortoni. Hier hebben we ook een tangoshow bijgewoond, iets wat je natuurlijk gedaan moet hebben als je ik Argentinië bent. Al was het dansen goed, viel de show toch een beetje tegen. Daarna hebben we de dag weer afgesloten in Palermo en zijn we tot in de vroege uurtjes doorgegaan.

Zaterdag was matchday! Eigenlijk stond deze hele dag in het teken van de wedstrijd River Plate vs. Estudiantes waar we eerder deze week kaartjes voor gekocht hadden. Helaas was de wedstrijd niet in het eigen stadion van River Plate, maar in het stadion van Huracan. Toch hield dit de fans niet tegen, aangezien het een meer dan uitverkocht stadion was. Waar de wedstrijd zelf niet heel goed en boeiend was, was het geweldig om de sfeer er mee te maken. Zelfs bij enorme hitte en vol in de zon blijven ze sfeer maken. Einduitslag van de wedstrijd : 1-1.

In de avond werd er door het hostel een echte Argentijnse asado (in Nederland noemen we dit een bbq) gehouden. Laten we heel eerlijk zijn, die Argentijnen kunnen wel bbq'en, het was heerlijk. En de sfeer net de mede hostelgenoten was ook top. We zijn daarna ook nog met een aantal mensen uit het hostel gaan stappen en uiteindelijk in een club genaamd Museum beland. Leuke club, wat heel erg doet denken aan Het Paard van Troye.

De zondag is wederom weer een reisdag. Na uitgecheckt te zijn, zijn we nu weer onderweg naar Puerto Madryn. Een plaatje dat in het noorden van Patagonië ligt. Wij zijn benieuwd!!

Hasta Luego!!

• 08 November 2016 - 12:59

Gerry:

En wij zijn net zo benieuwd!
    Kuzzzzzzzzz

• 19 November 2016 - 23:08

Giny:

Hoi Rik

Eindelijk de tijd genomen om van jullie verhalen te genieten. Geweldig!! Maak er de reis van je leven van.
    Liefs Giny en Rene