Foz do Iguacu!! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Foz do Iguacu!! - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Foz do Iguacu!!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

01 November 2016 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Foz do Iguacu, laatste plaats van ons deel door Brazilië en tevens het laatste plaatsje waar we met zijn vijven zullen zijn. Een leuke plaats waar we eindelijk weer veel backpackers tegenkwamen en waar het weer eindelijk weer eens meezat.

Na een nachtelijke rit in de bus kwamen we in de ochtend aan in ons hostel, het Tetris hostel. Een heel apart hostel, bestaande uit verschillende containers die samen één geheel vormen. Daarnaast had het ook een leuke binnenplaats inclusief zwembad. Wat wel leuk was, is dat er een aantal 'bekende' in het hostel zaten die we eerder op onze reis tegen waren gekomen. Zo merk je wel dat veel mensen toch de zelfde route volgen.

In de middag zijn we het plaatstje Foz de Iguazu zelf gaan verkennen. Op zich is het een grote plaats, maar veel bijzonderheden heeft de stad zelf niet. In de avond zijn we met zijn allen op stap gegaan. Een leuke club, the Old Zeppelin, waar vooral live muziek gespeeld wordt.

Na een gezellige avond zijn we de ochtend erna weer redelijk op tijd opgestaan. Dit voor een eerste bezoek aan de Iguacu Falls, de Braziliaanse kant. Wat machtig mooi en vooral mega groot zijn deze watervallen zeg. Aangezien alle watervallen vanuit de Argentijnse kant naar beneden vallen heb je vanuit de Braziliaanse kant pas echt een goed beeld van hoe groots het eigenlijk is. Het is logisch dat deze watervallen benoemd zijn tot één van de zeven wereldwonderen van de natuur.

In de avond, nog nagenietend van wat we overdag gezien hadden, hebben we het gezellig gemaakt in het hostel en zijn we eens op tijd gaan slapen.

De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald door de taxi, aangezien we de watervallen ook van de Argentijnse kant wilden bekijken. Wederom sprakeloos van al het geweld dat het water met zich meebrengt! Omdat je aan de Argentijnse kant dichter bij de watervallen zelf zit, maak je veel meer mee hoe krachtig de waterval eigenlijk is. Vooral als je boven de Gaganta del Diablo loopt (het begin van de waterval) merk je echt hoe krachtig het is.

In de avond zijn we met zijn vijven uit eten gegaan, voor het eerst naar een Braziliaanse churrascaria en dat op het einde van onze reis door Brazilië. Daarna zijn we weer naar de Old Zeppelin bar geweest om hier gezellig een dansje en een drankje te doen.

Op onze laatste hele dag in Foz do Iguazu hebben we niet veel gedaan. Vanwege het mooie weer hebben we deze dag doorgebracht in en rond het zwembad. Een heerlijke afsluiting van weer een deel van onze reis.

Waar Tim en Bas terugvliegen, zitten wij weer in de bus richting Buenos Aires. Bedankt gasten dat jullie een deel van onze reis wilde meemaken!

Nu we de grens definitief over gaan naar Argentinië is het misschien wel tijd voor een kleine terugblik op Brazilië. Wat een land om te beginnen met enorme verschillen. Van het chaotische noorden tot het redelijk georganiseerde zuiden, van grote steden als rio tot kleine plaatsen als Morro de São Paulo. Van de standen in en rondom Pipa en Natal tot de natuurgebieden van Chapada Diamantina en de Iguazu Falls.

Brazilië is ons alles meegevallen. Vooral qua criminaliteit ook, nergens hebben we ons echt onveilig gevoeld en de mensen waren vriendelijk, behulpzaam waar ze konden (wat soms best lastig was doordat ze vaak alleen Portugees spreken) en niet te vergeten ook nog eens bloedmooi.

Enkele hoogtepunten die we toch nog even willen benoemen:

* Rio de Janeiro. Deze stad heeft toch wel in alles zijn verwachtingen waargemaakt. Van de Copacabana en Ipanema standen, tot 'el Cristo Redentor' en het nachtleven in Lapa.
* Pipa. Wat een leuk dorpje was dit, om over de stranden in de omgeving nog maar te zwijgen.
* Foz do Iguacu. Iguazu falls, onbeschrijfelijk mooi en zo indrukwekkend.
* National park Chapada Diamantina. Stond vooraf niet op de lijst om te bezoeken, maar wat een mooi natuurgebied. Blij dat we hier alsnog naartoe gegaan zijn.
* Ilha Grande. Een heerlijk rustig eiland, waar niet eens auto's rijden, met hele mooie stranden en natuurgebieden. Het was een prima afwisseling na Rio.

Brazilië een ideaal begin van onze reis, nu op naar Argentinië. Wij zijn benieuwd.

Hasta Luego!!

• 01 November 2016 - 17:53

Astrid:

Ik ben zeker ook benieuwd naar argentinie en hoop daar net zo van mee te kunnen genieten als Brazilie

• 01 November 2016 - 17:58

Kees Franke:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, maar vooral gezien begrijp ik. Goeie reis naar buenos aires.
    Gr kees

• 01 November 2016 - 18:26

Gerry:

Hoi jongens.
    Wat een fantastisch eerste land van jullie reis. Wat ben ik blij met je verhalen Rik. Je schrijft erg leuk en levendig. Hopelijk ga je daar wel mee door. Daarnaast de foto'die jullie sturen, toppie. Gedeeltelijk zijn wij erbij zo.
    lieve groetjes en kus voor allemaal!

• 01 November 2016 - 18:42

Kitty:

Fijn dat Brazilië goed is bevallen en dat het allemaal goed is gegaan so far! Hoop over Argentinië ook weer goeie berichten te krijgen!

• 01 November 2016 - 19:53

Loek:

Goed bezig mannen. Goed verhaal. Nu al mooie ervaringen. Leuk hoor. Op naar het volgende land. En wellicht extra leuk gebruik maken van jullie Spaanse lessen van de afgelopen maanden. Éxito!

• 01 November 2016 - 20:00

Nico:

op naar het volgende avontuur boys , veel plezier in Argentinie.

• 01 November 2016 - 20:21

Lorenzo:

Gaaf gasten! Heerlijk al die leuke verhalen.

• 01 November 2016 - 20:46

Anneke:

Leuk om weer te lezen, denk dat Tim wel verder met jullie had mee willen reizen