Natal!! - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Natal!! - Reisverslag uit Natal, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Natal!!

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

22 September 2016 | Brazilië, Natal

Zoals in ons vorige reisverslag stond zijn we met de nachtbus van Fortaleza naar Natal gereisd. Waar we mooi op tijd om 21.00 uur vertrokken, kwamen we volgens Braziliaanse traditie 'te laat' aan. Om half 7 in de morgen stonden we in ons hostel, het Che Lagarto Hostel. Een mooi hostel, met betere voorzieningen dan in ons eerste hostel.

We zijn na een vroeg ontbijtje naar de boulevard van Ponta Negra gegaan. Mooie boulevard, met een mooi strand. Naar onze mening mooier dan Fortaleza (misschien dat dit komt door het uitzicht op Morro do Careca, een heel hoge zandduin).

Daarna hebben we een mooi plekje op het strand uitgezocht om een drankje te kunnen doen. Terwijl Mike en Rik hun eerste cerveja open trokken, is Rody gaan zwemmen. Toen die na zijn eerste duik bovenkwam, zwommen er ineens dolfijnen een meter of tien naast hem!!

Na ingecheckt te zijn en onze zwembroek aan te hebben getrokken, hebben we de rest van de dag op het strand doorgebracht. Leuk was dat we op het strand ook een voetbal hadden gekocht, wat de locals ook al snel doorkregen. Wat er dus al snel gebeurde was dat een local, de broer van André Bahia, een balletje met ons wilde trappen.

Terug gekomen in het hostel scheen er ook een Belgische dame, Jolijn genaamd, in ons hostel te zitten. Hier zijn we mee aan de praat geraakt en uiteindelijk ook met zijn vieren gezellig een hapje gaan eten op de boulevard. Leuk restaurant hebben we gevonden, alleen één probleem. Alle kaarten zijn hier in het Portugees, dus geen idee wat we gegeten hebben.

Op de tweede dag in Natal hadden we besloten om met zijn viertjes naar een ander strand in de buurt van Natal te gaan, Praia de Genipabu. Een afgelegen en heel mooi strand in het duingebied rondom Natal.

Op aanraden van een medewerkster van het hostel zijn we deze trip met het openbaar vervoer gaan doen. Dit was heel makkelijk zei ze, niet dus. Uiteindelijk hebben we de helft met de taxi gedaan, na ergens in de taxi gedropt te zijn.

Eenmaal op het strand aangekomen bleek het gelukkig wel de moeite waard. Genipabu is een prachtig rustig strandje omringd door hoge zandduinen. Toen de zon bijna onder ging hebben we deze duinen beklommen waardoor we een heel mooi uitzicht hadden over de hele baai vanaf een kant, en op de city skyline vanaf de andere kant. Hier hebben we een paar mooie foto's gemaakt.

In de avond zijn we met zijn drieën nog op stap geweest in de stad. Het nachtleven van Natal verkennen. Wat bleek is dat er vlakbij ons hostel een hele leuke club was, Rastapé. Een echte Braziliaanse club met liveband. Hier hebben we gezellig een dansje en een drankje gedaan. Wij hebben uiteraard ook een poging gewaagd, al viel dit niet helemaal mee. Werk aan de winkel dus!

Vandaag reizen we door naar de volgende bestemming Pipa. Een kustplaats waar we vier nachten zullen verblijven.

Hasta Luego!

• 22 September 2016 - 22:50

Kitty:

Mooie foto van de zonsondergang! Veel plezier in Pipa! Zie het volgende verslag en de foto's alweer tegemoet!!!

• 23 September 2016 - 00:17

Gerry:

Leuk om ons mee te nemen op jullie reis!

• 23 September 2016 - 08:50

Astrid:

leuke foto's zo kunnen we mooi een beetje meegenieten met jullie
    nog heel veel plezier en goeie reia