Fortaleza!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu Fortaleza!! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Rik Smits - WaarBenJij.nu

Fortaleza!!

Blijf op de hoogte en volg Rik

20 September 2016 | Brazilië, Fortaleza

Afgelopen vrijdag was het dan zover, eindelijk ging onze reis beginnen! Na heel vroeg op te zijn gestaan was het tijd om gedag te zeggen tegen onze familie. Uiteindelijk gingen we om 8 uur de lucht in. Via een tussenstop in Frankfurt (Duitsland kunnen we dus ook afvinken voor onze reis) zijn we in 12,5 uur naar Fortaleza gevlogen. Vlucht en alles is zeer rustig verlopen, maar wat duurde het lang voor ons gevoel! Vervolgens zijn we met de taxi naar ons eerste hostel gebracht.

Het hostel waar we in zitten heet Full Sail Hostel. Een simpel, maar prima hostel. Alleen één probleem, er is geen airco en het water is schaars. Echt lekker douchen is dus geen optie en soms trekken de wc's niet door. Is wel even wennen en niet wat we gewend zijn op een vakantie, maar zal nog wel vaker voorkomen.

Na de eerste ronde gemaakt te hebben is het tijd voor ons eerste drankje! De caiprinha's zijn hier heel goed te drinken. Als laatste om de dag af te sluiten zijn we naar de boulevard gegaan, op zoek naar wat te eten. Het is een mooie boulevard en als je erover loopt merk je eigenlijk pas hoe groot deze stad is, er komt geen einde aan. Na een lekker hapje gegeten te hebben zijn we terug gegaan naar het hostel, tijd om te slapen.

Dag 2, na veel te vroeg wakker te zijn geworden door de jetlag waar we schijnbaar toch een klein beetje last van schijnen te hebben, hebben we lekker in het hostel ontbeten. Vervolgens zijn we lekker naar het strand gegaan. Tijd om de eerste zonnestralen van Brazilië te pakken. Het is een heerlijk groot strand, alleen heel rustig. Veel Brazilianen zijn blijkbaar uitgekeken op het strand of gaan ergens anders naartoe.

Uiteindelijk wel de hele dag op het strand doorgebracht, wat helemaal niet verkeerd was. Terug gekomen in ons hostel bleek dat er deze avond een verjaardag was. Heel gezellig, maar wel lastig om met de locals te praten. Ze kunnen bijna allemaal geen Engels en Spaans (leuk, cursus in het begin voor niks gevolgd). Na even op dit feestje geweest te zijn, hadden we besloten om een avondje op stap te gaan. Ons werd aangeraden om naar centro Dragao do Mar te gaan. Dit was een heel gezellig pleintje, waarbij het opviel dat het buiten gezelliger was dan in de clubs zelf. We zijn dus ook vooral op het plein buiten geweest om een drankje te doen. Na een gezellig avondje was het tijd om lekker ons bedje in te gaan.

Op zondag, de derde dag van onze reis hadden we besloten om de toerist uit te gaan hangen. We zijn naar het centrum geweest om daar de stad te verkennen, blijkt hier dus ook dat zondag een rustdag is. Hierdoor hebben we wel veel gezien en gelopen, alleen konden we nergens naar binnen.

Vervolgens zijn we over het strand naar huis gewandeld. Hierbij kwamen we eerst langs een stand voor locals hier, stand was goed gevuld en het was er best gezellig! Daar ook even lekker een kokosnoot gehaald, wat je overal schijnt te kunnen kopen hier. Erg lekker ook! Daarna de dag afgesloten met een frisse duik op het stand vlakbij ons hostel.

In de avond zijn we op de boulevard het streetfood uit gaan proberen. Is opzich wel apart als je niet weet wat je besteld. Vervolgens zijn we op aanraden van een paar locals weer naar centro Dragao do Mar geweest! Ze zeiden dat het veel leuker is op de zondag, maar bij ons was het vooral heel rustig! Op het plein was bijna niemand te vinden en daarom zijn we naar een club genaamd Orbita gegaan. Leuke tent, ook al stond deze maar halfvol.

Dag 4, onze laatste dag. In de ochtend hebben we alles geregeld dat we naar onze volgende bestemming kunnen. Dit was nog lastig zat, aangezien alle medewerkers geen Engels konden. Uiteindelijk is het wel gelukt gelukkig.

Daarna zijn we weer een middag naar het strand geweest. Deze keer, op aanraden van een medegast van het hostel, zijn we naar een ander strand geweest. Dit strand zat aan de andere kant van de stad en heet Crocobeach. Onze medereiziger had wel gelijk, een heel mooi strand en heel gezellig. Hier zaten gelukkig wel meer andere badgasten.

Na dit middagje strand zijn we onze spullen gaan pakken, om ons klaar te maken voor onze nachtelijke transfer! Ben benieuwd of het wat is, een bustrip van 8,5 uur! Op naar Natal!!

Hasta Luego!!

• 20 September 2016 - 08:44

Gerry:

Hoi,
    De eerste dagen al weer voorbij. Leuk om te lezen. Veel plezier en op naar het volgende adres!

• 20 September 2016 - 09:51

Rob:

Lekker gasten, volhouden deze verhalen. Ik vind het wel baas om te lezen :)

• 20 September 2016 - 20:34

Kitty :

Leuk hoor en zo langzaam aan zal het wel wennen met de warmte, de watervoorziening en de taal!